Visa ett inlägg
Oläst 2011-12-08, 14:42 #30
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
Med risk för att hamna off topic..

Dom som utför detta tänker nog inte längre än det sista steget dom precis tagit.
Vad händer i nästa steg? Vi lockar kunder med att byta till oss för att konkurrenten har problem. Men vad kommer kunderna tycka när vi får problem?

Vad händer när kunder tycker nåt sånt här:
"jag bytte till ett webbhotell som sa att dom var bättre än dom andra. men dom här var lika dåliga"

Tror inte att en person som nappar på ett sådant här erbjudande är en kund för framtiden.
När webbhotellet som personen byter till får samma/liknande problem så kommer den med stor sannolikhet att byta webbhotell igen.

Det finns alltid och kommer alltid finnas dom som ska ha det billigaste och bästa på samma gång och bara utnyttjar leverantören. Så kallade Users.

Sen finns det dom som förstår att man inte kan få det billigaste och bästa på samma gång, utan förstår att man får vad man betalar för.

Att ha en hemsida och e-post hos en leverantör för under 3000 kr / år, och säga att hemsidan och e-posten är affärskritisk, bör tänka om.

binero, surftown, loopia, fsdata, space2u, ports & strongbox har jag erfarenheter (mer än 2 år som kund hos) av allihopa. Ingen av dom är tillräckligt bra för att lägga hela min verksamhets framgång på utan risk att det kommer att bli nertid på någon av tjänsterna.

Summa lussebulle: Se till att leverera de bästa tjänsterna, produkterna, hårdvaran, kundvården och bemötandet istället för att berätta vad andra gör för fel.
entep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat