Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-29, 15:39 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag förstår att en frustrerad kund som försökt resonera med en leverantör försöker skriva av sig sin frustration och vill be om hjälp med argument. Även då om leverantören läser detta i ett forum som WN som består av ganska luttrade ehandlare och andra i IT-branchen.

En leverantör måste i alla lägen sätta kundens önskemål i centrum, givetvis ska leverantören få betalt för sitt arbete, men kunden har alltid rätt att få hjälp. Leverantören måste ALLTID lösa kundens problem, annars har man inget på marknaden att göra. Om UNICELLs villkor inte är kompatibla med kundens (rimliga) önskemål så är det väl mer uppenbart att det är fel på villkoren, gör om och gör rätt mot kunden.

Jag känner igen stilen när en leverantör vägrar hjälpa kunden, det är tråkigt att se att den attityden finns kvar på marknaden. Ett sätt att bli av med dessa problemföretag är just att lufta sina frustrationer i offentliga forum. Endera så ändrar leverantören attityd gentemot kunden eller så tappar de kunder eller mister potentiella kunder.

Den fakturan som är struken kan omöjligt ligga kunden till last eftersom parterna har kommit till en uppgörelse om det för ca ett år sedan.

Sen var det slarvigt av UNICELL att inte stryka den ur sitt affärsssytem, men det har ju Sten fixat nu så det är rättat.


Om UNICELL nu erbjuder sig att hjälpa kunden genom att utan tjafs plocka fram epostadresserna enligt kundens önskemål och fakturerar för sitt arbete med säg 500-800 SEK på en engångsfaktura så är saken ur världen.

Varför UNICELL över huvud taget vägrar hjälpa kunden är för mig en gåta. Det tyder trots allt på en stöddig attityd mot kunden. Om man inte tror kunden betalar fakturan kan man väl komma överens om att fakturan ska betalas i förskott och att man sen hjälper kunden få fram sina epostadresser.

Eller har jag missuppfattat något i denna diskussion?
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat