Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-29, 11:54 #6
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Citat:
Originally posted by Magnus_A@Nov 29 2008, 11:27
Killen har sagt att han vill betala och då är det väl bara att betala det som Unicell begär, om det är hutlöst dyrt eller inte får han avgöra. Alternativet är att rådfråga nån som kan dyrka upp formateringen i filerna och plocka ut de begärda informationen.

Man får inget större förtroende för nån av parterna utifrån denna diskussion.
Jo precis, jag vill betala för mig. Men får av Sten höra att dig tänker vi inte hjälpa för du har inte betalat din faktura hos oss tidigare... En faktura som är struken. Ska jag be dem skicka en sån där exklusiv påminnelse, be dem göra ett undantag och betala den fakturan som avser service och uppgradering av något jag inte använder och som dessutom i så fall skulle gått ut vid det här laget. Och därefter, när de fått betalt ringa igen och be om hjälp och då betala för detta särskilda ärrende jag har? Ja kanske det. Men jag måste säga att det känns fel att betala något jag blivit lovad inte behöva betala. Och att han dessutom misstror mig. Det vore ju skillnad om fakturan verkligen gällde och de dessutom på något sätt påmint om den. Men nu handlar det ju helt enkelt om att Sten som säkert sitter i telefon hela dagarna kort och gott glömde stryka min faktura och nu väljer att misstro mig.

Ur mitt perspektiv som kund och e-handlare finns det bara ett sätt att bemöta min förfrågan. Om han nu verkligen tror att jag har fel borde han ändå säga det på ett snyggt sätt men såklart erbjuda sig att lösa det på ett snyggt sätt. Ex.
Javisst kan vi fixa det Tomas, tokigt det här med serviceavtalet, men det måste ha blivit något missförstånd helt enkelt. Men om vi fakturerar dig 500 kr nu så hjälper vi dig gärna ta fram e-postadresserna.

Att jag ens ids skriva om detta här är bara för att jag uppriktigt blev arg och tycker det var så fjuttigt att inte vilja lösa en kunds problem. Men riktigt osnyggt vore det om jag ringer till Unicell och börjar skälla och säga att jag tänker hänga ut er om jag inte får gratis hjälp. Nu var det liksom inte så. Jag ringde och ville köpa deras tjänster, men fick inte det och då det tog tvärstopp så sa jag till Sten att ja, då får jag väl lufta min frustration på nåt lämpligt forum åtminstone :huh:

Och Sten jag är säker på att du mår lite bättre om jag säger att jag ännu inte lyckats få ut e-postadresserna i en snygg lista. Alla övriga adressuppgifter, inga problem med hjälp av den inbyggda rapportgeneratorn, men inte e-posten. Det bjuder jag på
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat