Visa ett inlägg
Oläst 2008-11-28, 15:21 #1
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
Tomas J Tomas J är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 44
För ett år sedan bytte jag dator och då från XP till Vista. Då stötte jag på patrull när jag försökte installera min kopia av UNIBAS på Vistamaskinen. Ringde UNICell och drog igång ett nytt serviceavtal med uppgradering för att det skulle fungera. Det gjord det inte. Fick hjälp över telefon och vad lade ned timmar på detta. Till slut tröttnade jag och skrev vänligt som det var att jag inte var besviken på programmet som sådant men tyvärr fick se mig om efter något annat eftersom de inte kunde hjälpa mig att få igång det på en ny Vistamaskin.

Sen när fakturan på uppgradering och serviceavtal kom mejlade jag och sa att det inte kändes helt ok att betala hela den eftersom avtalet syftade till att få igång det på nya maskinen vilket misslyckades, trots deras tips och trix. Det fanns inget mer att göra. Jag erbjöd mig att betala halva fakturan och underströk att jag rent juridiskt inte kunde kräva upphävande av fakturan, men att jag vet hur jag skulle gjort om det var min kund....

Tyvärr (min naivitet straffar sig) fick jag inte svar på detta per e-post utan fick muntligen per telefon beskedet att det var ok att stryka fakturan.

Idag ett år senare ringer jag UNICELL för att höra om det är möjligt att på ett enkelt sätt plocka ut e-postadresserna ur kundregistret. Jag är beredd att betala för det, och säger också så.

Till svar får jag då att, Nej du har en obetald faktura ligger här därför kan du inte få hjälp... Ja vad säger man, det hjälper inte att man förklarar/påminner om varför den är obetald. Istället det vanliga snacket, att vi kan inte arbeta gratis.... osv.

Lyhördhet noll. De lyssnar inte på mig utan går på sina principer. Sen att det är de själva som gjort fel som glömt stryka faktúran, det får jag skit för.

Ja, jag är besviken - särskilt som jag upprepade gånger säger att jag ringde med inställningen att jag skulle betala för att få hjälp med att plocka fram e-postadresserna. Men det hjälper inte, jag måste betala serviceavtalet....

Då plockar jag hellre ut adresserna manuellt för de gav verkligen prov på osmidigt bemötande. Trist, men så är det.
Tomas J är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat