Visa ett inlägg
Oläst 2014-02-18, 16:12 #6
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
Förstår vad ni menar men jag håller inte riktigt med. En revisor bör ju få erbjuda hjälp till vilken potentiell kund som helst. Samma sak gäller väl åt andra hållet, TS bör helt lagligt kunna erbjuda hjälp till revisionsbyrån med att sätta upp en hemsida och vad man bör tänka på vid underhåll av hemsidan.

Visst, det finns risker för att företagen låser sig till varandra. Men så länge det är ömsesidigt och TS och revisionsbyrån har tydliga (uttalade) riktlinjer kring arbetsgången, med tydliga mål och tidsplaner så ser jag inte varför det ej skulle fungera.

Något annat som TS kan tänka på är att ALMI säkerligen kan hjälpa dig med frågor kring revision och mentorskap i ämnet.

Lycka till!

EDIT: Många, om inte alla webbhotell erbjuder ju "provapå"-månader till samtliga nya kunder. Detta bör ju även revisionsbyråer och webbyråer kunna erbjuda också. Dvs en viss handledning och genomgång för potentiella kunder. Jag säger inte att det är lönsamt att som revisor eller webbutvecklare hjälpa potentiella kunder utan det jag säger är att det bör vara helt lagligt och möjligt att genomföra.
mavraj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat