Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-11, 00:09 #17
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Citat:
Originally posted by Ara@Apr 10 2008, 20:43
[Jag tror inte du förstod vad jag menade.

Vad är det som man vill bjudapå en auktion, när man kan köpa samma tjänst för ett fast och billigare pris.

Och som jag skrev innan, fattar jag ann det är bättre att använda fler ombud. Men har du en begrensad budget är det inte bättre att använda sig av flera "fast-pris-tjänster" än att betala alla pengar till en auktion (jag vet att man får tillbaka pengarna om dom misslyckas) och där igenon lägga "alla ägg i samma korg" och låsa pengarna tills domänen är släppt.

Vad är det som gör deras auktionbättre än andra fastpris-tjänster? Det är det jag inte fattar.....
Du kan bjuda på auktionen och betala mot faktura om du vinner - mao existerar inte låsningsproblemet av pengarna som du beskriver.

Dom andra fastprissnapparna som jag har använt har inte heller låst några pengar, utan jag betalar endast om det blir leverans, antingen genom att kort då belastas eller mot faktura.

Om tjänsten är sämre eller bättre än andra avseende leveransförmåga återstår ju att se; vi får väl en första rejäl indikation imorgon bitti då ett stort antal domäner löper ut.

Skillnaden mot fastpristjänster är ju att via snapback kan den som är beredd att betala mest få en chans att få domänen, medans fastprissnapparna tillämpar ju "först-till-kvarn"-principen, varför det är stor risk för att en attraktiv domän du är ute efter redan är bokad.
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat