Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-10, 22:43 #14
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Citat:
Ursprungligen postat av wwww
Citat:
Ursprungligen postat av Ara
Det fattar jag såklart, men om man har t ex 10k i budget för att snabba en domän, är det inte bättre att anlita flera olika bolag istället för att buda på en auktionsomman kanske inte vinner och om man vinner inte har större chans att få den önskade domänen än en som har betalat ca 300:- för ett snapp hos ett annat bolag?
Ser inte motsättningen i att använda bägge (alla). Betala 300 kr (t ex) om en fastprissnappare vinner. Betala det du bjuder om snapback.se eller annan auktionssnappare vinner.

Så länge du endast behöver betala för leverans (ej för att använda själva tjänsten) så ökar du ju totalt dina chanser att få domänen du är ute efter till ett pris du accepterar.
Jag tror inte du förstod vad jag menade.

Vad är det som man vill bjudapå en auktion, när man kan köpa samma tjänst för ett fast och billigare pris.

Och som jag skrev innan, fattar jag ann det är bättre att använda fler ombud. Men har du en begrensad budget är det inte bättre att använda sig av flera "fast-pris-tjänster" än att betala alla pengar till en auktion (jag vet att man får tillbaka pengarna om dom misslyckas) och där igenon lägga "alla ägg i samma korg" och låsa pengarna tills domänen är släppt.

Vad är det som gör deras auktionbättre än andra fastpris-tjänster? Det är det jag inte fattar.....
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat