Visa ett inlägg
Oläst 2008-12-10, 05:02 #10
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by cyrre@Dec 5 2008, 09:38
Citat:
Den konkursdrabbade återförsäljaren Datorbutiken.com återuppstår med ny ägare. Delar av konkursboet har köpts upp och webbutiken är på väg att startas upp igen.
Tror ni att de kommer lyckas under samma namn? Känns som att många har tappat förtroendet!

Nyhet på sweclockers
Det bero på dom nya ägarna, varumärket är skadat i kanten.. Jag skulle aldrig köpa prylar av datorbutiken ändå, särskilt inte när det finns techdata och gnt som är mycket billigare. Jag tro dom är up fuckade för en tid framöver.

Tyvärr så lämnar GNT Sverige snart.

Men i databutik branschen konka 1 gång var 3:e år är väl nästa standard..Men jag försöker köpa lokalt.. Det känns inte bra att köpa varor av ett företag 60 mil bort, när man kan köpa lokalt här i Bromma Socken.

Men det som avgör mitt val :

1) Tillgänglighet.. Finns varan och köpa nu? Behöver varan här och nu! Så blir det antaligen ett lokalt inköp i Västra Stockholm typ Webhallen i Sumpan. Är det bara någon skit sak man behöver kan man köpa det i hos Clas Ohlson / Kjell & CO.
2) Måste jag köpa varan och vänta. Bra! Köper där jag har ett konto och ett bra sortiment.. Blir det techdata eller GNT. Dock kanske man åker till Media mark för att känna och klämma på grejerna.

Jemförde skrivare igår.. Techdata var 500:- billigare plus moms än hos dustin.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat