Ämne: Swemedia?
Visa ett inlägg
Oläst 2006-09-18, 18:34 #27
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by jokkoapa@Sep 18 2006, 10:37
Nja, jag tror att detta är en spelare som vi nog kommer att få se mer av - Swemedia AB reggades 05-10-21 och mycket märkligt nog omsatte 9,2 miljoner fram till årsskiftet dvs på 2 månader.

Sen om det bara handlade om barteraffärer för att haussa omsättningen låter jag vara osagt, men det ser märkligt ut..för ett starupftg som pysslar med annonsföräljning !?

Exakt samma personer startade ett till aktiebolag 06-06-05 som de senare namnbytte till Riksdelen AB 06-08-17 dvs för en månad sen - så nog avser de att stanna ett tag. Det dom erbjuder är en dussinprodukt som inte tillför någonting. Men det är ju givetvis avhängt hur och vilken känslig målgrupp de riktar in sig mot.
Det ser ut som du får rätt, kolla in hur det ser ut nu under den nyss återkomna fliken webbsök.
En liten rolig detalj hittar ni om ni trycker på fliken annonsera längst ner på sidan och sedan väljer ni webbsök..tror ni att de lyckas att leverera det numera ?

Om man nu skall erbjuda marknaden att kunna ratta sponsrade länkar på ex Google och Yahoo för kunders räkning så gör man nog bäst i att inte leka att man äger ett media för då tappar man trovärdighet hos marknaden.

Nu är ju inte Riksdelen de enda som försöker detta och det är nog en trend på g misstänker jag.

Dock så kan man hoppas på att det blir bättre ordning i framtiden då branschorganisationer som ex Sveriges annonsörer håller på och tittar på sökmedier och har som avsikt att skapa Etiska och Moraliska normer samt transparens i prissättningar mm.
Följ gärna den nystartade arbetsgruppen KSM på
http://www.annons.se/?get=content&ac...iew&id=127-118

Ni medlemar som lägger mycket pengar på sökmedier och som har stora kunskaper om ämnet ta gärna kontakt med Sveriges annonsörer om ni känner att ni har lust att bidra till att skapa ordning i djungeln.

MVH
FinnMera
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat