Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-20, 16:52 #5
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Kod:
<style type="text/css" media="only screen and (max-device-width: 480px)">
			@import url( /iphone.css );
		</style>
		<style type="text/css" media="screen and (min-device-width: 481px)">
			@import url( /iphone.css );
		</style>
Du får nog ändra i media-parametern om det skall fungera för vanliga webbläsare.
Är de angivna värderna verkligen godkända?
Jag försöker ha en minimalistisk design. Nu undrar jag om du menar att CSS-filerna inte laddas i din webbläsare eller om det är något annat problem som uppstår till följd av detta säkerligen inte helt korrekta sätt att visa css för iphone?

@Clas:
Playrapport visas nu när man valt att visa videokategorin och i listan över övriga källor. Rätta mig om jag har fel men stödjer inte flera andra mobiltelefoner med android flash? Jag la till en videosymbol framför varje videoinslag för att göra det lättare att se.

Helt rätt att liknande nyheter inte fungerade korrekt. Jag har nu åtgärdat det.

Fin funktion google har för göra om sidor till mobilnyheter. Nu använder även jag den. Frameningen var ett försök att använda funktionen för andra källor som skriver om samma nyhet så man lätt kan byta mellan källor men implementationen blir inte helt klockren på mobiler.

Det som ligger på min att göra lista nu är:
- Lägga till inställningar med cookies om bilder ska visas.
- Spara textstorlek.
- Ha bättre padding i länkarna så att hela ytan används som länk.

Edit:
Något jag gärna vill ha input på är det här med att man klickar sig vidare till nyhetssidan.
Som jag löste det nu idag är att på förstasidan visas första meningen ur ingressen och på nyhetssidan visas hela ingressen. Upplevs detta som en bättre lösning?

Några fler kommentarer?

Senast redigerad av Erik Stenman den 2010-01-20 klockan 16:54
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat