Visa ett inlägg
Oläst 2010-01-18, 10:47 #4
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Video-klippen från Playrapport fungerar inte i iPhone, så de blir lite meningslösa att ha dem med. Att du har med länkar till andra sajter under länkar (mest dina egna?) som inte är mobilanpassade tycker jag är meningslöst. Att nyhetslänkar som du visar en ingress för på "startsidan" leder till en sida med samma nyhetsrubrik och ingressen igen, känns inte så mobilanpassat tycker jag - det kräver bara fler klick. Att länka in nyheterna i en "frame" skulle jag inte tyckt om, om jag varit ansvarig för en nyhetssajt. Att du länkar till icke-mobilversioner av nyheterna istället för en mobilversion, när det finns en sådan, känns inte optimalt. På Iphone så har de flesta appar och sajter "ytor" att klicka på, så att du inte måste pricka exakt på den länkade texten - det funkar bättre. Att du tar med bilder från RSS-feeds i "fullsize" och visar under "liknande nyheter" är inte så mobilanpassat. Dina "linkande nyheter" är inte alltid så liknande, tycker jag. Att kunna justera storleken på texten funkar bra, men det vore bra om sajten "kom ihåg" en textstorleksjustering från en sida till nästa så jag slipper klicka 5ggr på ikonen på varje sida om jag nu vill ha stor text på ingresserna.

Min bild av hur jag tycker det bör se ut och fungera finns på http://www.frisim.com/mobil/ men alla tycker inte som jag :-)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat