Visa ett inlägg
Oläst 2005-12-05, 15:41 #17
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
The Blackjacker The Blackjacker är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 135
Citat:
Originally posted by zpD@Dec 5 2005, 16:17
The Blackjacker,

Du förstår inte riktigt ditt eget resonemang.
Att man kan se de direkta köpen och hur bra annonserna genererat betyder ju att man kan betala ett perfekt och rättvist pris.
Varför skulle man INTE betala efter hur bra annonserna genererar köp?
Detta får även webmasters att försöka optimera annonsernas position etc.. vilken även det är väldigt positivt.
Det är naturligtvis korrekt men på en större hemsida exponeras varumärket oerhört mycket. Nu vet jag inte vad köpfrekvensen generellt ligger på men jag har svårt att tänka mig att den gör rättvisa mot värdet på exponeringen som varumärket får. Dessutom läste jag i en annan tråd att det finns en felmarginal vad gäller affiliates ersättningar.
Jag kan bara relatera till migsjälv personligen, jag köper sällan något direkt från en hemsidas länk utan hämtar information och funderar igenom köpet. Därefter går jag naturligtvis direkt till hemsidan produkten finns på om jag bestämt mig för att köpa. Affiliaten får inte ett öre, trots att det var dennes exponering av varumärket som sedan ledde till köp.
Det måste finnas ett oerhört mörkertal där kunden på ett eller annat sätt dragit nytta av att exponeras, utan vidare ersättning till affiliaten. Jag menar det finns säkert många som tänker, -Ja det här var en bra grej.. och sedan handlar produkten i det lokala köpcentret.
The Blackjacker är inte uppkopplad