Visa ett inlägg
Oläst 2005-03-17, 13:37 #1
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Tydligen har jag skrivit 25% av mina wn-inlägg här i off topic-forumet. Så ett till kan väl inte skada B)

Vi tar det från början ...
För ett år sedan köpte jag min första bil(innan jag äns hade körkort), medans polare körde runt i Volvo 240/740 för 10 000 kr så köpte jag min Opel Calibra för några lappar till Nåväl, Jag har gått från att ha varit entusiast till att numera se bilen som ett verktyg att ta sig från punkt A till punkt B.
Ganska tidigt fick jag upp ögonen för personlig registreringsskylt (Ni vet, om man inte vill ha LLL NNN) och ansökte om en folder från vägverket. Detta tog tid och efter någon månad så fick jag hem ett kuvert med ansökning och information. På vägverkets hemsida kunde man titta efter lediga namn och till min stora förvåning var mitt förnamn ledigt! (detta känns nänstan som när man hittar ett domännamn som inte är upptaget )

Sagt och gjort så skrev jag i fredags under ansökan(ja, ett år senare!) och skickade in till vv. Kostnaden för personlig registreringsskylt är 6000 kr/10 år och pengarna går till en fond för trafiksäkerhetsutveckling(vilket känns bra). Utslaget per månad blir det 50 kr.

Idag fick jag ytterligare ett kuvert från vägverket där det stod att min ansökan har gått igenom och efter att ha registrerat betalningen kan jag nu se mig som ägare till registreringsskylten "JOEL" (woho!) Nåväl, jag ser det sedemera som en investering för framtiden då det kan va rätt skoj att ha en så pass unik skylt.

Någon mer på forumet som har en personlig registreringsskylt?

Allmänt om personlig registreringsskylt
Regler för att äga en personlig skylt
Kolla om ditt namn är ledigt

Lägger även med en bild på Daniel Testa's bil (egot som äger www.snuttis.se) för att ni ska få en uppfattning om hur mycket snyggare det blir :P
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-7-1111063038.jpg (21.2 KB, 0 visningar)
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat