Visa ett inlägg
Oläst 2007-11-07, 02:30 #1
inetpub inetpub är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 19
inetpub inetpub är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 19
Hej!

Jag har länge funderar på att få min sida värderad. Så småningom har jag tänkt att sälja sidan, det är bara
några detaljer jag vill göra klart först.

Som rubriken nämner är detta ett webbaserat spel med cirka 70.000 besökare/månaden (enligt google analytics).

Intäkterna, som jag får endast via SMS ligger på totalt 660 000kr på dessa 14 månader sidan har varit online.

Senaste två-tre månaderna har intäkterna sjunkit då jag rest mycket och inte tagit tag och fixat saker och ting.
Men jag ser genast nu när jag programmerar nya funktioner osv. att sidans intäkter samt användare online ökar
markant igen. Har under den senaste veckan gått från att snitta 900kr/dag till 1500+/dag igen.

Det är ett väldigt omfattande projekt som jag har arbetat med väldigt länge nu som ni förstår.

Nå.. Jag har fått frågan förrut. Varför vill jag sälja sidan? Det är idiotiskt så mycket pengar jag tjänar på den tycker många.

Spara era kommentarer om detta för svaret får ni nu. Jag vill ha händerna fria för nya projekt, pengarna är inte det viktiga då söker nya kunskaper och vill utveckla nya sidor samt har fått nya, stora projekt om nacken. MEN, det betyder självklart inte att jag säljer den för fula-fiskar-pris.
Till rätt summa säljs sajten.

Vilken sajt det gäller kommer att hållas hemligt tills jag känner mig helt redo för att sälja sajten. Jag vill som sagt göra klart några detaljer på sidan som har fått väntat länge.

Jag glömde nästan att nämna att nya medlemmar får sidan genom att existerande medlemmar sprider sin personliga länk och på så sätt får pengar osv. i spelet. Ingen annan marknadsföring har gjorts.

Vad är en sådan här sida värd? Jag är väldigt tacksam för alla seriösa svar.
inetpub är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat