Ämne: Censur på wn
Visa ett inlägg
Oläst 2012-06-09, 12:51 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Webmaster Network måste väl ändå få innehålla både gnäll och ilska över leverantörer och produkter som vi använder oss av. Personligen så har jag gnällt som fan här, men jag har också haft öppna ögon. Så fort jag fått respons som jag anser är öppen och korrekt så lyfter jag fram det faktum att det är mina personliga tankar och upplevelser som jag lyfter fram.
Man får gnälla, om du tittar efter i webbhotellforumet till exempel så är det nog ändå en väsentlig andel rena gnälltrådar du hittar där Vi låter dem emellertid inte fortsätta i all evighet om det bara fortsätter med i princip samma innehåll den enda sidan efter den andra, det gynnar inte någon i längden. Skulle vi låta det fortgå så skulle dessa trådar ständigt hamna överst med hundratals sidor som ingen orkar läsa igenom. Användare, branschen och Google måste gilla WN för att det ska fungera optimalt, det är inte alltid lätt att göra alla nöjda.

Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Det som jag stör mig på är att det finns vissa proffstyckare som verkar ligga WN staff väldigt nära. Min känsla är att att om de anser en sak så är det så. PUNKT SLUT. Det är inte okej enligt mig. Är det så att WN vill stänga en tråd så kan de absolut göra det, men då gärna underrätta den som skapade tråden så man får en chans att avsluta. Inte bara lyssna på "kompisen" och klippa rakt av.
Känner man att det finns något viktigt att tillägga som inte redan sagts så kan man pröva att kontakta någon av moderatorerna, gärna den som stängde tråden ifall det framgår. Jag tycker själv inte att vi favoriserar någon på något vis men det är naturligt att det känns så för en del eftersom det självklart blir en väldigt stor skillnad på en tråd om ett webbhotell med 100 kunder och ett med 100 000 kunder.

Citat:
Ursprungligen postat av web2k Visa inlägg
Ps.På gott och ont får ni nog inse att WN är mer än ett privat forum. Det är ett stort publikt sådant och då kommer känslan av "censur" relativt enkelt då vi känner oss hemma, trygga och väldigt sårbara när våra tankar inte respekteras "som VI tycker ;-)"
Med privat menade jag att det inte är någon myndighet eller massmedia som har ett särskilt samhällsansvar. Ägaren bestämmer helt vilka regler som ska gälla (utöver extremfall där lagen träder in förstås). Och det går som sagt var alldeles utmärkt att framföra sina åsikter, det behöver väl ändå inte ske i en specifik tråd?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-06-09 klockan 12:58
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat