Visa ett inlägg
Oläst 2006-03-20, 22:33 #141
sambaboelec sambaboelec är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 9
sambaboelec sambaboelec är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 9
Jag ska berätta en skrämmande historia som har hänt mellan mig och Tradedoubler
pga det ännu inte är uppklarat (går snart in på sjunde månaden) + att jag ser att
fler här inne inte fått utbetalt alla ggr så tar jag upp det här för att få feedback.

Tradedoubler fungerar som "mellanhand" det vet ju alla och de är länken mellan
oss affilities och företagen vi gör reklam för...i enkla drag kan Tradedoubler
skylla på att de inte fått sina pengar utbetald från företaget i fråga och därav
slippa betala ut den intjänade summan till affilities för de kan i princip behålla
hela summan eller delar av summan helt själva trots att fakturan är betald av
företaget, det är ingenting som vi kan kontrollera ens. Sedan att huxflux pengar
"stryks" från ditt balanskonto med nån total ologisk motivering håller inte heller
om de ens orkar svara. Själv har jag väntat ett antal månader och jag får aldrig
nåt svar och nedan kan ni läsa min historia.

Jag gjorde reklam för ett företag som hade leads, dvs man var garanterat pengarna
per varje ny person som blev medlem där, jag lyckades rätt bra och med bonus
systemet de hade då så fick jag ihop nästan 20.000 kr, en dag när jag loggade in
så var helt plötsligt nästan 1800 kr borttaget, konstigt tyckte jag för min hemsida
hade dessutom legat nere i cirka tre veckor och jag hade full koll på hur mycket
pengar jag hade. Så självklart så frågade jag varför; om de hade gjort nån miss
eller om det var någon oärlig person på Tradedoubler som försökte plocka pengar
för egen vinning skull och sedan inte trodde jag skulle märka det, men jag fick inget
svar.

Då skriver jag igen och kräver ett svar, samtidigt som jag påpekar det sistnämnda
påståendet igen när jag ifrågasätter deras tillvägagångssätt ? För jag är ingen som
ger mig bara utan jag kommer således fortsätta hänga på som ett plåster tills detta
är utagerat, då blir i alla fall killen ifråga (jag nämner inte hans namn här) sur eller
så träffade jag en öm tå för då helt plötsligt frös han hela min kontobalans på ca
20.000 kr, alltså jobbet sköts inte på objektiv nivå tydligen för kritik verkar inte alls
tålas. Det är som en dålig paradi på en redan urkass kalkonfilm, det går bara
hånskratta åt det hela. Seriöst, egentligen skulle någon dagstidning få skriva om
det här och deras sätt att sköta utbetalningar, det finns garanterat fler som sitter
som frågetecken.

Nu mejlar jag deras samtliga support avdelningar veckovis och så kommer ske
kontinuerligt men gissa vad...? Inget svar överhuvudtaget...

Är ett företag skyldig en affilitie pengar så ska Tradedoubler enligt regler skicka
räkningen till inkasso, för pengarna ska drivas in såvida inte företaget ifråga gått i
konkurs...det här företaget existerar fortfarande och räkningen förfallde i december,
men det verkar de strunta i. Jag kommer ta upp det här diskussionen på flera olika
ställen på nätet för det här ska upp till ytan...
sambaboelec är inte uppkopplad