Ämne: HÖG SKATT
Visa ett inlägg
Oläst 2008-02-22, 08:20 #30
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Xamda@Feb 22 2008, 01:56
Om det är något som skulle förbättra skattesituationen, utan att det drabbar någon, är det ju om vi slapp alla sabla parasiter. De som inte vill jobba utan lever på bidrag.

Jag råkar i min perifera bekantskapskrets ha tre (säker fler) som under de senaste åren levt enbart på bidrag (var och en cirka 11 000 i månaden, för hyra, mat och annat). Det gör mig ytterligt förbannad. Jag har dock ingen direkt möjlighet att påverka detta, men kunde jag så skulle jag.

De är helt enkelt för LATA för att göra något. Alla har barn som fostras i samma underbara anda... Parasiter. Allt som min familj, och ytterligare två familjer som arbetar, betalar i skatt går till detta pack.

Inför ARBETSPLIKT så kan det nog bli ordning här också... Vill man ha bidrag skall man arbeta. Mycket enkelt.

Finns det någon här som vet hur man får tag i en sammanställning över de totala kostnaderna för socialbidrag i detta land?

Nu har jag klämt ur mig vad jag INTE vill betala skatt till.
OT - Finns fler som kan räknas till gruppen Parasiter:

Ericsson sparkade 4000 arbetare för att man "bara" gjorde en vinst på 31 Miljarder - är det ruttet eller?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat