Visa ett inlägg
Oläst 2017-07-17, 11:04 #9
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
JimmyB JimmyB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 237
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas E Visa inlägg
https är ju inte något problem att inköpa, men jag kan lätt se i resultatlistan att inte en enda sajt som rankas högre har det så det kan inte vara en viktig felkälla att åtgärda just nu.
Det finns gratis cert. Håller med om att det inte är högsta prioritet men det är väl bättre att du har någon form av edge mot konkurrensen än att hålla samma nivå. I viss mån så varnas användare för att din webbsida är osäker med en liten popup beroende på deras säkerhetsinställningar.

Citat:
En sak jag kan fundera på är att ta bort några "movie poster" från varje sida, t.ex <h1>. Jag kan spekulera i att google ser en ensidighet i ordvalet där som är orsaken till att sidan döljs om man inte söker med tillagt "movie poster". Å andra sidan så ökar det risken att någon klickar och sedan inte hittar något av intresse eftersom hela syftet med sidan är en poster.
Jag tycker du kan ta bort det från H1an men fortfarande ha kvar det tydligt på sajten och i första raden på varje beskrivning. Med det sagt så är det inte H1an som är ditt problem, du blir inte borttagen från de andra sökningarna på grund av rubriken, du listas inte för de inte tycker ditt resultat är relevant, och det tycker inte jag heller. Du kommer inte ranka topp 10 med den sidstruktur du har nu bara för att du byter rubrik.

Citat:
En återstående fråga. Ingen har spekulerat i att det vore bra att slå ihop .com och .se? Först tänkte jag lägga hela .com på .se, men det är antagligen exotiskt för någon från USA att klicka på .se, men vad skulle hända om jag istället flyttade .se till .com? Det fördubblar trafiken in till hemsidan, båda är ungefär lika stora nu. Ger inte det en stor fördel i ranking med fler klickare och större trafik? Eller är det bättre att ha kvar två separata domäner som pekar på varann, identiskt innehåll men olika språk?
Att slå ihop dem kommer inte ge dig någon jätteboost, kommer definitivt inte dubbla värdet av "länkjuicen". Däremot hade jag nog slagit ihop dem ändå av administrativa skäl. Se bara till att göra 301or över samtliga url:er för .se så du inte missar någon och tappar alla dina positioner på svenska marknaden.
JimmyB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat