Visa ett inlägg
Oläst 2008-09-26, 00:53 #3
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by claesm@Sep 25 2008, 23:46
Spel är förbjudet i Kentucky (förutom delstatens egna) så därför klapp man 141 spelinriktade domäner.

http://www.holdemradio.com/smfforum/index....ge;topic=2663.0

Dels undrar jag hur de ska reda ut detta, det är en sak att spel är förbjudet i Kentucky men tillåtet på andra ställen dit domänen så att säga också når.

Dels undrar jag hur sådant på sikt påverkar värdet av domäner? Jag hatar när det fnypplas med domäner vilket bara gör att folk känner otrygghet och inte vill satsa eller investera.
Jag håller med om att det skapar problem gällande "domänmarknaden" även om det som jag ser det bara drabbar dom absoluta toppnoteringarna, det är ingen som drar sig att regga en .com domän för SEK59 pga det.

Men sen får man väl fråga sig vart det ska "prövas" (där servrarna står? där publiken finns? där ägarna finns?), inte helt ointressant ur ett svenskt perspektiv med tanke på TPB, som ju är en "svensk" site, eller även svenska spelsiter.

Oavsett hur man väljer att göra, så bör man vara konsekvent, det kommer också att innebära att dom som vill kringå regler ligger ett steg före, men jag har sagt det förut, vi vill (väl?) inte göra Internet till en frizon bara för att det med dagens juridiska system innebär svårigheter att göra något?
Sen kan man ju tycka vad man vill om Det, men är det nu olagligt med spel i Kentucky så...ja...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat