Visa ett inlägg
Oläst 2007-02-20, 15:07 #24
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Kajsa
klein... så det du faktiskt påstår med ditt generaliserande inlägg är att
- du känner till alla SEO-företag i hela världen
- du vet in i minsta detalj exakt vad de tekniskt gör
- det finns inga SEO-lösningar på en existerande hemsida som gett dem bättre placeringar
- det finns inga SEO-lösningar som någonsin gett ett företag fler kunder
nejdå.. inte alls generaliserande. Du får gärna ha en uppfattning om saker och ting byggt på din egna erfarenhet men min rekommendation är att spara på sådana påståenden för att bli tagen 100% seriöst.
p.s jag är inte på något sätt ute efter att attackera dig personligen, men tycker att det är viktigt att diskussionen hålls saklig och relevant. Om du istället vill diskutera enskilda fall du varit med om så gör det istället.
Men snäll lilla navia du Bätte placering innebär inte alltid mer affärer. Många som köper dyra SEO tjänster kan istället köpa sponsrade länkar och spara en stor hacka. När man sedan att bygga version 2.0 av sin webshop / websajt, då kan man ha SEO i åttanken, att skippa alla jälva javascript. Ha man en fett websajt budgeten, börja med att anlita en copywritter som skriver bra texter. Ge sajten en lätt navigera och öppen struktur, använda sitemaps.
Det roliga är att ni SEO konsulter har oftast ingen erfanhet av affärer, utan ni har bara hoppa på ett modefluga och försöker nu lura massa människor av SEO optimerar man deras hemsida, så kommer dom hög upp på google. Visst ett fåtal av SEO konsulter kommer att överleva, då pga att dom har andra kvalitér än att lura folk på pengar.
Skippa krångliga URL:er till DBn, utan gör förenklare urler som är lätta att nå och komma ihåg.
Jag säger att de inte ge fler kunder, men den prislapp som SEO konsulter ta är oftast inte värd resultatet. Plus att alla kan inte ligga högst upp alla sökord. Hur kan jag med minimal budget och inte alls lika fina kunskaper som SEO , ändå uppnå samma resultat?
Jag har blev erbjuden SEO tjänstern av något skojar företag i Kalmar, dom skulle bara ha 40 k sek för några sökord. Sedan skulle man betala skatt på sin trafik också till dem.
Jag ligger jättehögt upp på google på en av Ericsson populärare produkter, jag har ett bra pris, men jag säljer väldigt lite av den produkten.
Visst, syns man på google, så se kan de ge affärer. 99,999% av SEO konsulter är bara skojare. Bättre är att då att webdesignerna kommer in och lära sej göra hemsidor, som är öppna och klara av att indexeras av google.
Det finns tyvärr ganska många sinnesslöa miffon där ute som fortfarande tro att en hemsida bara behöver fungera på IE och att de inte finns andra webläsare.
Håller med dej, väldigt många SEO-bolag tror att SEO går ut på att fixa till titeltaggar och h1r + eventuellt sitemaps och länkar från några mer eller mindre obskyra länkkataloger/länksidor.

Riktig SEO med konverteringsfaktorer, riktig analys av konverterande ord, _ordentliga_ länkstrategier personalutbildning etc. etc. jobbar mycket få företag med.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat