Visa ett inlägg
Oläst 2010-12-27, 13:23 #2
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
MEN HALLÅ!

Man kommer igång ganska enkelt. Men det tar tid innan man ser resultat - kom ihåg det.

Det viktigaste, och MEST VITALA är keyword research som det heter på engelska. Det gäller att man hittar en hungrig marknad, som det så sött heter, och skapar en hemsida kring det. Hitta en nisch som har ett antal tusen sökningar, och där konkurransen inte är den största.

Ett nybörjarmisstag är att man börjar optimera mot världens svåraste sökord där man har stora SEO-jättar som konkurrenter. Det är inte att rekommendera då du högst sannolikt ALDRIG kommer ta dig till toppen som nybörjare.

När man blir bättre på SEO så kan man visserligen ta sig förbi konkurrenter. Men det kan vara svårt när man är ny till det hela. Så hitta en nisch där folk söker efter något men inga hemsidor existerar. Typ.

Det är alltid en bra början. Då gör du det lätt för dig och lär dig ett och annat om SEO och affiliate.

Jag anser mig själv vara (något) lyckad inom affiliatemarknadsföring och SEO, och jag har inte läst en enda bok. Jag har lärt mig allt på forum och genom det viktigaste (trial och error, som det heter) - det gäller att testa, testa, testa och testa tusen gånger om. När man sen hittar något som fungerar, så kör man på det.

Jag använder SEOQuake för Chrome, för att snabbt kunna hålla koll på antalet inlänkar och dylikt hos hemsidor jag besöker. Google Webmaster Tools och Analytics kan också vara bra att registrera sig hos.

Senast redigerad av Sweely den 2010-12-27 klockan 13:25
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat