Visa ett inlägg
Oläst 2016-03-31, 20:04 #8
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Citat:
Ursprungligen postat av Björklund Visa inlägg
Men min magkänsla säger att det är så baserat på att din server funkar dåligt, och att du har extremt mycket utgående trafik.
Bara för att förtydliga lite:
Min server har inte fungerat dåligt - hela FS Datas nätverk har fungerat skit. Det räcker att du kikar lite snabbt här:
http://status.fsdata.se/

När det väl har fungerat så har servern svarat på millisekunder. CPU har aldrig visat några tendenser på att något skulle vara galet eller nätverksloggarna i Munin har inte heller visat några spikar (tvärtom pga nedtid i FS datas nät).

Jag kör med SSH-nycklar, uppdaterat Ubuntu, Nginx, Gunicorn, Django och har väldigt svårt att se att servern skulle vara hackad.

Det är därför jag finner det väldigt konstigt att nätverkskostnaden har dragit iväg _rejält_ samma månad som hela FS datas nät har legat nere flera gånger i veckan.

Så det är därför jag misstänker att de kanske behöver göra stora investeringar i sitt infrastruktur och därmed har manipulerat trafikkostnaderna på VPSer.

ELLER att DDoS-anropen mot FS Data/Cloud Royale har gjort att statistiken har blivit felaktig pga. bugg. Det är också fullt möjligt men det ska ju inte jag som kund drabbas för.
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat