Visa ett inlägg
Oläst 2005-11-11, 12:33 #2
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
hm...
iom att det rör sig om ett så stort belopp så kan du ju naturligtvis inte bara betala, vilket du ju inte gjort heller.. det var ju ett bra första drag.

Jag skulle tala med en jurist i immaterialrätt och fotorätt... det är kluriga grejer detta...
Angående bilder osv så är det rätt strikta regler.. men jag finner det mycket osannolikt att du skulle bli dömd i domstol till så pass höga skadestånd enbart pga en tumnagelbild... Deras lidande pga den måste verkligen vara minimalt.

Iom att det är så stort belopp så är det bara att köra den svåra vägen, du har inte så mkt att förlora.. för antingen (i händelse av vinst i domstol) så kommer de få betala allt, rättegångskostnaderm deras kostnader för juridiska ombud osv osv, och du går fri.. eller så får du betala deras, och det spelar väl mindre roll iom att du iaf inte kan betala deras stora föreslagna belopp... Jag menar i händelse av att tvisten måste lösas på det viset, som ett "värsta cenario"..

Men iaf.. kontakta jurist... det kostar några spänn, men det lär det ju vara värt i detta läge.
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat