Visa ett inlägg
Oläst 2006-06-27, 09:57 #2
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Har inget tips på hur man försvinner ur "listorna".

Jag tar mig tid att lyssna på säljare som ringer och låter dom berätta vad dom vill sälja. Därefter frågar jag säljaren om h*n vet vad vi gör. 99% av gångerna vet dom inte detta och då får jag chansen att berätta och sälja in mitt företag. Ibland får man napp och det slutar med att dom blir kund till dig istället. Ett sådant samtal har till idag genererat ca 60 KKr i vinst för oss. :-)

Jag har också börjat föra en logg runt säljsamtalen som kommer. Ibland kommer man på efter ett tag att man faktiskt vill annonsera/byta mobil/köpa en bok etc och då har man en öppning till en säljare.

När det gäller annonser så brukar jag förklara att vi har tillräckligt med kunder och vågar inte annonsera eller så förklarar jag att vi kommer inte annonsera förrän tex i augusti/september. Återkom gärna då.

Mobil/Telefon: Vi är så nöjda med vårt nuvarande leverantör så vi kommer inte att byta förrän tidigast nästa år. (Nu ringer dom inte förrän i december)

Bidrag/skänka pengar: Har ni 90-konto? Dom flesta har det inte så där tackar man nej. Vidare kan man förklara att vi redan är engagerade i skolan/ anti mobbing etc och är nöjda med det.

Det viktigaste; var trevlig, du vet inte vem som sitter i andra ändan, kanske en ny kund.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat