Visa ett inlägg
Oläst 2005-05-11, 20:38 #1
Silversmycke Silversmycke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 3
Silversmycke Silversmycke är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 3
Hej!

Hjälper ett kille med hans webb. Han fick följande säljbrev från ett sökmotoroptimeringsföretag.

(exakt återgivet här, med stavfel och allt)

______________________________

Citat:
Hej xxxxxx!

Jag är ruskigt trött på att Ni som sitter med bra verksamheter och som har ett seriöst och spännande upplägg med nätförsäljning skall lita på företag som inte gör det lilla extra med länkar och med sökordsdensitet för att Ni skall ligga på TOPP främst på Google.

Jag vill att Ni går ut på Google och söker på sökmotoroptimering.

Det är inte för skoj skull vi har legat i topp med Tjörn Design och SEO Logik sedan 7 år tillbaka.

Vi var först ut med detta i Sverige och har all historik och utveckling ifrån Googles födelse.

Uppdrag som vi gör är av högsta möjliga kvallitetsstämpel.

Skulle En kund inte ligga på TOPP10 så betalar vi tillbaka samtliga pengar.

Släpp allting med sponsrade länkar och Altus och allt vad de heter, Ni svär i mina öron att näna detta.

Släpp loss Er prestige och GE oss förtroendet ifall Ni har tänkt bli extremt lönsamma på detta.

Skillnaden mellan att ligga som nr 1 på smycken på Google och ligga på plats 7 är ca 200% skillnad.

Vi kan se till att Ni aspirerar på TOPP3 placeringar på de viktiga orden och den leverantören Ni har idag kan aldrig nå de 10 bästa platserna.

Släpp Er insats och var inte snål eller dumsnål, vi har en möjlighet tillsammans som Gudarna i Himlen skulle bli tokiga på ifall vi inte tog varandra i händerna.

Förslag

10 sökord.

TOPP10 garanti.

Ligger Ni inte efter 3 månader på TOPP10 så betalar vi tillbaka de gjorda insatserna.

Pris: 990:- / månad.

Statistik och uppföljning.

Vi tillverkar ett instrument som ingår med statistik där vi kan följa upp allt som händer för Er.

Placeringar på samtliga sökmotorer (LIVE).

Personlig spetskompetens på en tekniker som Ni mer eller mindre anställer.

Hade Vi vart släktingar så hade jag tvingat dig att samarbeta med oss men Nu känner vi inte varandra därför har jag så svårt att vara för kaxig och puscha på dig.

Men snälla detta är det Ni söker.

Spara pengar och effektivitet vi kommer få Er att koka.

MVH
Peter

SEO Logik AB
Maskingatan 5 (Blå hallen / Eriksberg)
417 64 GÖTEBORG
Tel: 031-51 71 70
Fax: 031-51 71 88
E-post: [email protected]
Internet: www.seologik.se
______________________________


Någon som känner till detta företag? Jag har aldrig läst något värre iallafall. Börjar sökmotoroptimerings-företagen bli desperata eller?

Kan de verkligen garantera det de skriver? Trodde inte man kunde veta exakt vilken plats en webbplats kunde få i en sökmotor.

Vi har, som man kan se ovan, anlitat företaget Altus som gjort att vi ligger iallafall på första sidan på viktiga ord. Tror att vi betalat ca 4000:- för det. Är väl helt ok, men man vill ju alltid ligga högst självklart.

Vad tycker ni, är detta värt att satsa på? Blir lite skeptisk efter att ha läst ovanstående...
Silversmycke är inte uppkopplad