Visa ett inlägg
Oläst 2013-07-01, 04:09 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
"Färdigtestade" komponenter från .NET. Är du fortfarande övertygad om att bara komponenter med stängd källkod (och för det mesta utan öppna eller verifierbara enhetstester) som påstås vara färdiga är riktiga komponenter? Isåfall har du ju hittat ett användningsområde där. Men det bygger på en omdefinition av komponenter som iallafall inte jag tycker är vidare sund.

Nej, jag tror nog digiart var den enda som lyckades hitta en fördel här. Men också den är ju verkligen ett extremt edge case. Om man har en färdigskriven PHP app med lite UI logik och vill använda den för en metro app och råkar ha använt tillräckligt stor del kod som stöds av Phalanger så kan man kanske snabbare få ut sin metro app.
Med "färdigtestade komponenter" menar jag komponenter som man själv har utvecklat och "paketerat" till "färdigtestade komponenter". Exempel på såna kan vara DLL-filer men finns även andra varianter, men absolut vanligast är DLLer i Windows världen.

Källkod som du kopierar från ett projekt till ett annat är inte att betrakta som "återanvändning" av färdigtestade komponenter, eftersom du då öppnar upp risken att någon (du själv inräknat) går in och gör ändringar i en källkodsfil men inte i de andra 150....

Källkoden är fortfarande hur öppen man vill att den ska vara, "open source" har inget motsatsförhållande till begreppet "färdigtestade komponenter".

Jag såg även att det faktiskt finns stöd från PHP version 4.1 eller om det var 4.3 för klasserna COM, respektive DOTNET som gör att man kan instanciera Windows COM respektive DOTNET-DLLer.

När jag testade i PHP 5.5.0 nu så fick jag det dock inte att fungera, men det kan ju bero på att jag inte ställt in PHP.INI på rätt sätt, jag håller på att undersöka.

Men jag tycker Phalanger verkar lovande i alla fall.

Nu har jag installerat och kört lite objektorienterad Python (dock okompilerat) i Visual Studio så jag har inte testat hur COM och DOTNET-klasserna funkar i PHP.

Python verkar väldigt känsligt för kolumnpositioner på källkodsraderna, det är som att gå tillbaks till Cobol, som också var extremt känsligt för källkodens kolumnpositioner.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat