Visa ett inlägg
Oläst 2008-06-26, 21:52 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by Tez@Jun 26 2008, 21:24
Behöver fundera lite mer över vad jag ska tycka om sakfrågan, men EN sak tycker jag i varjefall. Och det är att domäner borde inte vara något värda alls, det är innehållet på en sajt som ska vara värdet. Men det kanske beror på att jag aldrig riktigt tänt på grejen med domännamnshandel och portföljer hit och dit. Tycker mest att det är synd att folk reggar en massa domäner som sedan bara parkeras eller aldrig blir använda till något annat än frustrerande skräp och annonser.
Det spelar inte så stor roll vad någon tycker om domäners värde, rätt domäner ÄR de facto värda en hel del, det går inte att göra så mycket åt. För min del får folk lägga upp vad för skräp och strunt de vill på sina domäner, jag använder bara ett fåtal sajter som jag har användning för ändå.

Det återstår väl att se hur populära de nya TLDs blir. Sannolikt kommer värdet på våra gamla TLDs att påverkas en aning men jag tror inte det kommer göra någon enorm skillnad på kort till medellång sikt. Det kommer dröja länge innan gemene man går ifrån .com-världen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat