Visa ett inlägg
Oläst 2011-06-07, 12:29 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag kollade på din försäljningstråd och du hade ju inte ens gjort ett allvarligt försök att sälja sidan.

Vad finns det för målgrupp, , affärsidé, visoner, mål och strategier för sidan?
Vad har du för besöksstatistik?
Vilka inkomster genererar sidan?
Hur har inkomsterna utvecklats?
.
.
.

Jag tror du kommer få svårt att hitta ett kommerciellt samarbete med någon om du inte har dessa elementära punkter klart för dig själv i första hand men även vara tydlig till marknaden, dvs en eventuell köpare/samarbetspartner.
Förstår mycket väl din tanke men det blir ofta lite fel. När du sätter dig ner och slötittar på TV på kvällen medan du får i dig en bit mat, brukar du då först sätta dig ner och analysera ditt sinnestillstånd, gå igenom samtliga kanaler, kolla om det finns några passande webbtv-sändningar, läsa recensioner på nätet, se vad Aftonbladets TV-guide har att säga, titta igenom din DVD-samling, ringa runt till vänner och släktingar för att höra om de har några tips och först därefter sätta dig vid TV:n? Det känns inte som en lyckad strategi i längden

Åter till ämnet ochTS. Du missar helt att berätta vad du själv bidrar med i samarbetet. Just nu känns det lite som "jag lyckades inte sälja sidan och har ingen aning om vad jag ska göra med den så försöker få någon att jobba gratis åt mig tills vidare". Inget fel med det i sig men då är det bättre att tala om det direkt.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-06-07 klockan 12:33
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat