Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-30, 13:46 #9
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
Attila Attila är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 145
jokkoapa

sorry, dina resonemang haltar...

Du skrev: Ett enkelt första steg kunde ju ha varit att ta kontakt!
Svar: Ja du...det kunde du ha gjort själv. Innan du registrerade, eller vad tror du? Att påstå att du gjorde detta för jag var klantigt? Det säger mer om dina avsikter än om min klantighet!

Du skrev: Min avsikt var (och är) att se hur lång tid det tog dig att upptäcka misstaget.
Svar: du la ner tid och pengar på att se hur långt tid tar detta för en, för dig okänt person? Neee....give me a break!

Att varumärket inte gångbart i Sverige bara i vår kommun menades att din registrering anses "fientligt"... i alla fall av mig.

Förklaring till att vara med på en OBServations lista: Jag tyvärr, så är detta: Domän Direkt ligger på .SE ´s observationslista enligt deras kuntjänst idag, samt du ligger på samma lista Hos Svensk Handel, enligt Säkerhetschef Dick Malmlund där, som bekräftade detta idag. Kanske du själv bör uppdatera dig?

Att din person i detta fall och i detta registrerade företag har inte med dina andra personligheter i dina andra företag att göra? Antigen har man moral och etik eller inte...så tycker jag: Annars här kan man läsa om dig som person i ditt andra företag:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=227677

Sedan om att registrera andras varumärke, så skriver PRV:
Ett väl ansett varumärke har extra hög grad av kännedom (s.k. renommé) i kundkretsen och bland allmänheten. Har du ett sådant varumärke kan du oftast förhindra all kommersiell användning av kännetecknet som domännamn.

Men lugnt...jag är inte orolig, var bara förbluffad över registreringen. det löser sig ska du se.
Attila är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat