Visa ett inlägg
Oläst 2006-11-30, 12:04 #5
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Attila - Ett enkelt första steg kunde ju ha varit att ta kontakt!

Så eftersom du tagit det hit, så kan vi ta det här:
Jag registrerade [bålstabo.se] och [håboportalen.se] för att jag ansåg det riktigt klantigt av dig att begära råd och värdering inför en försäljning av din portal och samtidigt marknadsföra namnet av den i din sidfot.
Men inte skydda det egna namnet som innehåller IDN-tecken - riktigt klantigt i mitt tycke, då detta forum övervägande tagit upp just detta ämne de sista månaderna!

Min avsikt var (och är) att se hur lång tid det tog dig att upptäcka misstaget.

Några rättelser:
Du skriver: "Varumärket är kopplad till en kommmun, således inte gångbart i Sverige."
- Det har du helt fått om bakfoten - det finns ett stort antal geografiska domäner som är oregistreringsbara under 5-årsperioder om det är vad du åsyftar.
Men som exempel är jag innehavare av [eksjö.se] medan Eksjö Kommun är innehavare av [eksjo.se]. Eller du behöver ju bara gå till dig själv och din portal för att ta död på ditt eget påstående.
-
Vidare är samtliga IDN-domäner registrerade på mig som privatperson alt enskild firma och därmed är mina anställningar i andra bolag inte relevanta.
-
Och slutligen: Det står vem som helst att fritt registrera lediga domännamn ! - registrerade varumärken eller inte...varumärken är INTE detsamma som domännamn och det ena ger ingen automatisk rätt till det andra.
http://www.prv.se/varumarke/varumarken_internet.html

Jag hade precis skrivit "PM:a mig så löser vi det." Men eftersom du istället för att vilja lösa det hela försöker flama mig på andra ställen, så vet jag inte om jag är så road att lämna dem. Ett första steg för detta är iaf att du tar kontakt !.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat