Visa ett inlägg
Oläst 2010-09-30, 13:25 #30
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Ni menar alltså att det är okej att vara rasist om man är missnöjd?

Man är inte rasist för att man inte vill ha invandring till Sverige, av muuslimer eller inte-muslimer. Det är inte definitionen av rasism. Många anser att det är för dyrt för samhället för oss och inte skalld ebli kallade rasister för det. Du är verkligen ute på hal is, så som många på detta forum som kallar alla som röstat på SD för rasister.



Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Ni kan varken kalla mig Sverigedemokrat eller Rasist, för jag är själv invandrare.
Det var det dummaste jag hört. Du kan vara invandrare; muslim, buddist, ja ... vad fan som helst, och ändå vara rasist. Att vara invandrare i ett land utesluter inte rasism.






----


En artikel av Rakel Chukri i Sydsvenskan:
http://www.sydsvenskan.se/kultur-och...itt-Malmo.html

Hon skriver bland annat:

Citat:
En kusin älskar att berätta om att de (irakierna) vägrar arbeta vitt, att de slår ner svenskar och att de bränner upp minst en bil i veckan för att få ut pengar på försäkringen. ”De är för många. De får flytta någon annanstans”, säger han. Hans fru brukar opponera sig – ”det sas ju samma sak om oss när vi kom” – och får till svar: ”Men vi var ju hederliga.”

Det är exakt samma tankegångar en hel folk har i Sverige. De vill inte ta in folk och betala för det. De röstar på SD för det är det enda partiet som är emot invandring. Skall de kallas för rasister och inte hennes kusin?

Kom ihåg att det finns rasister inom invandrare som det finns inom svenskar (ja, svenska medborgare).



---


Kära Lancelot,

Antar att du har påbrå i något muslimiskt land eller? Låt mig fråga dig detta ... om moderaterna skulle plötsligt sätta upp en punkt i sitt partiprogram att de vill minska invandringen till nästan 0 inför nästa val, skulle det betyda att de som röstade på de i kommande valet också är rasister?

Senast redigerad av Helix den 2010-09-30 klockan 13:32
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat