Ämne: Fly AdFair!!!
Visa ett inlägg
Oläst 2011-10-26, 14:20 #102
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
Sant, bra reflektion. Ingen aning faktiskt, sunt förnuft antar jag. Å andra sidan vet jag inte om solen kommer gå upp imorgon heller.
Varför inte sätta det på papper med kråka och allt? Du tar bort dina inlägg före xxx datum och de förbinder sig då att betala dig xxx kr samma datum. Om inläggen inte tas bort eller om betalning inte sker så utgår skadestånd med xxx kr.

Tittar man i trådarna om AdFair så är det flera som har tagit bort sina inlägg. Så jag skulle tro att det är så man får betalt. Men självklart så ska utbetalningar via ett affiliateprogram inte behöva vara villkorade på det viset. Det är en typ av utpressning. Det jag skriver är alltså endast baserat på att du ska få betalt och inte på vad som vore moraliskt rätt.

Det sista alternativet är att lämna in en stämningsansökan och försökt att få betalt den vägen. Det förutsätter dock att du kan sortera bort din fusktrafik som du (antar jag) enligt avtal inte har rätt att få ersättning för. Att beivra fusk är i första hand ditt ansvar, i andra hand affiliatenätverkets. En förutsättning för att gå den juridiska vägen är alltså att du själv vet hur mycket pengar som AdFair faktiskt är skyldiga dig.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat