Ämne: Investerare?
Visa ett inlägg
Oläst 2017-11-08, 12:50 #4
GRLs avatar
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
GRL GRL är inte uppkopplad
Flitig postare
GRLs avatar
 
Reg.datum: Aug 2015
Inlägg: 320
Tack för svaren.

Jag är medveten om att mitt projekt med att ta in mycket pengar från början inte är så vanligt nu för tiden, men samtidigt behöver jag komma ut på marknaden och dominera den i marknadsföring direkt.

Jag beräknar väldigt lågt att investeraren får tillbaka sina pengar med minst samma pengar som insats per år i utdelning inom 3-5 år så det är en bra deal för båda.

Dock ska jag suga på karamellen med att kanske försöka ta vägen om att skaffa en partner med kontakter som kanske kan sy ihop det.

Angående värderingen så har mina tankar varit att istället för rundor och försöka klämma ut sista kronan så är jag mer inne på att ta in en investerare och inga fler då det kommer finnas mer än nog med pengar/inkomster i slutänden samt eventuellt en exit senare.

Mitt projekt är något jag funderat på dem senaste 7-8 åren så jag vet att det kommer fungera, har bara inte riktigt kommit till skott av andra anledningar.

Behovet av projektet finns men i dagsläget ingen som tillgodoser det på tillräckligt bra sätt för volym.

Tack för svaren ni gett, kul med lite diskussioner och feedback på denna biten av projekt även om WN är ett tekniskt forum.

Hoppas på mer svar samt infallsvinklar och tror nog att andra även finner information/diskussionen intressant för egna projekt.
.
GRL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat