Visa ett inlägg
Oläst 2010-08-17, 10:54 #1
billions avatar
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
billion billion är inte uppkopplad
Medlem
billions avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 191
Standard Metanet.ch vill ha mer betalt...

Hej på er!

Vad hade ni gjort om ett hosting företag(i detta fall Metanet.ch) ville ha betalt för 6 månader fram i tiden när du säger upp ett kontrakt 10 dagar innan det löper ut?

Jag har nu förstått att det skulle sagts upp 30 dagar innan den nya perioden börjar.

För mig blir det helt orimligt. Vi ger dom vår server 10 dagar innan den nya perioden börjar. Vi har redan betalt för dessa dagar. De får alltså en server på vår bekostnad. Trots detta vill de ha betalt for 6 månader fram i tiden.

Jag kan också nämna att vi haft vår server där i över fem år...

Har ni råkat ut för något liknande? Är det här normalt?

Jag vet att man borde läsa kontrakt osv. men betänk att det var över 5 år sedan och kontraktet fanns på deras webbplats, kan ha ändrats osv. Det var aldrig tydligt på själva kontoansökan som vi faxade in, den har jag kvar.

En annan detalj om detta företag. Vi fick hårvaruproblem och eftersom våra kunder är beroende av att vår server fungerar ville vi åtgärda detta direkt. Nu var detta utanför normal kontorstid och därför fick vi betala timarvode för att få detta gjort(om vi inte ville vänta 12 timmar tills nästa arbetsdag börjar...). Är detta normalt?

Tacksam för feedback på liknande problem och hur andra hosting företag har löst dom.
billion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat