Visa ett inlägg
Oläst 2019-11-30, 05:20 #80
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Twitter har varit relativt flitliga med att processa mot de som registrerat domäner som innehåller termen ”twitter”. ( http://www.udrpsearch.com/search?que...&search=domain ) Huruvida ”twittra” kan anses som ett varumärkesintrång, eller ej, vet jag inte, men det är möjligt att det kan anses som ett vedertaget verb numer. En stor fördel med namnet är att sökvolymen är enorm.

Om ”twittra” inte anses som ett varumärkesintrång så kan nog just denna rendera en hygglig summa. Kanske 5000 - 15.000 kronor.

Vrgame är ledig i pluralis (Vrgames.se). Personligen tycker jag den är aningen bättre. Visst är fenomenet hett men de flesta företag i branschen använder egna varumärken eller de specifika spelens namn.

Tyvärr gissar jag att värdet på är begränsat, men hör ett företag av sig så kan du nog absolut efterfråga någon tusenlapp eller så.

Jag har valt att begränsa antalet domäner till max två per post, men lägg gärna in de två övriga igen, om du vill!

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av gubben Visa inlägg
Hej !Vad schysst !
Har några .se jag undrar om dom kan ha något värde; twittra.se, vrgame.se, kostar.se, spelaffären.se ?

Hälsningar
gubben
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat