Ämne: Sökmotorer
Visa ett inlägg
Oläst 2003-04-30, 17:11 #11
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
imported_admin imported_admin är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 158
Citat:
Originally posted by Strumpan+Apr 30 2003, 02:10 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Strumpan @ Apr 30 2003, 02:10 PM) <!--QuoteBegin--Admin@Apr 30 2003, 09:50 AM
Det viktiga är att det är kvalitetssidor som länkar till dej, och du skall helst inte behöva länka tillbaks.
Men hur avancerad är google om jag exempelvis låter en sida länka till mig och jag länkar tillbaka, men jag länkar till en annan php-fil som skickar vidare till hans hemsida? Känner google av det? Det är en klar fördel då jag också kan ha koll på hur många besökare jag ger eventuellt.

/Fredrik [/b][/quote]
Google hanterar det domänsvis, en annan viktig fråga är hur petig man skall vara med att få tillbaks samma mängd trafik, steg 1 är att skapa en sida som besökarna tycker om och uppskattar dvs om man skulle tycka att det är passande att länka till en annan sida så skall man göra det oavsett om denne länkar tillbaks, google har mängder med parametrar så a&o är att göra en bra website.

sedan får man inte glömma att googles bot ser din sida som i en gammal lynx webläsare så det är text som gäller flashig grafik eller rent av flash är bara skräp i googles ögon.

Kortfattat kan man säga att om en länk höjer kvaliten på båda siterna, då är det en passande länk.

Admin
imported_admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat