Visa ett inlägg
Oläst 2022-03-21, 15:55 #6
Miranda Miranda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 74
Miranda Miranda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2020
Inlägg: 74
Åkte själv på en musarm/tennisarmbåge för något år sedan men som är OK nu (peppar peppar). Mannen är massageterapeut och brukar få inflammation i muskelfästet i armbågarna vid ojämna mellanrum p.g.a. yrket.

En del OK tips har du redan fått här men där herrarna missat några av de viktigaste sakerna:
Musarm/tennisarmbåge är en överbelastningsskada där det primärt är viktigast att sluta att upprepa rörelserna som orsakat skadan (lättare sagt än gjort), skadan läker annars alltid ut av sig självt men kan dessvärre ta lång tid.

Gällande musarm/tennisarmbåge så har stötvågsbehandling visat sig att vara den mest effektiva behandlingsmetoden som finns idag. Jag fick själv stötvågsbehandling för min tennisarmbåge och med bra resultat, behandlingen är inte mysig för fem öre och det kan ofta behövas åtminstone 3-4 behandlingar a 5-10 min per behandlingstillfälle.

Rekommenderar även att kolla in "Underarm extensor eccentric stretch" på YouTube. Kan även vara värt att testa köpa en TENS-maskin och en mindre foamroller för självbehandling, all lycka till : )
Miranda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat