Ämne: Cloudflare?
Visa ett inlägg
Oläst 2015-07-22, 14:03 #7
thorsells avatar
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 295
thorsell thorsell är inte uppkopplad
Medlem
thorsells avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 295
Citat:
Ursprungligen postat av CookieX Visa inlägg
Tack för input. Har du någon erfarenhet av min nuvarande setup?
Domän ligger hos CityNetwork och namnservrarna pekar mot Webbhotell B som hostar.
Cloudflare vill att jag pekar om Namnservrarna från City till Cloud. Kommer detta att fungera? Känns som något fattas då man bryter kontakten mellan City och webbhostande webbhotellet? Inte någon ytterligare inställning man bör göra i detta fallet?
Vad som händer är att du lägger till din domän hos CloudFlare (egentligen så ber du CloudFlare "scanna" din sida efter existerande DNS inställningar, detta gör att du förmodligen inte behöver ställa in något själv; samtliga A-records, MX-records etc hämtas och läggs in). Jag har aldrig haft några problem med att CloudFlare lagt in fel inställningar här, självklart bör du kontrollera så att de är lika jämfört med dina tidigare inställningar.

Sedan när detta är klart så ändrar du dina nameserverar för din domän (detta gör att den pekar mot CloudFlare och CloudFlare sköter sedan pekningen av domän, subdomäner, mail etc åt dig). Du bör alltså inte få några problem eller nedtid medans flytten som kan ta allt mellan 2-48 timmar sker (eftersom DNS-inställningarna är exakta på både din gamla leveratör och CloudFlare).
thorsell är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat