Visa ett inlägg
Oläst 2009-02-06, 13:47 #14
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 167
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 167
Citat:
Originally posted by Chran@Feb 6 2009, 14:42
Citat:
Så igen. Vad är viktigast? Hög PR eller hög ranking i SERP:en?
Tja, jag tror inte att det ena utesluter det andra. Snarare att det går hand i hand (i viss mån).

Citat:
Jag har siter med PR 0 - 4 och de "låg PR siterna" rankar högre i SERP:en än många siter med hög PR.
Givetvis väger också andra faktorer in, sidans relevans för sökordet t.ex. PR är bara en av många faktorer.
Ok men vad menar ni här med PR?

Diskuterar ni toolbar PR eller en tänkt PR-faktor enligt patenten som ingår som en av de faktorer Google använder för att besluta ranking.

Annars så handlar det ju om vad man vill uppnå. Själv vill jag ha många besökare därför att mina ämnesområden är inte särskilt intressanta annonseringsmässigt och jag säljer inte sökmotorvänliga länkar. Därför är ranking viktigt.

De som säljer länkar vill däremot ofta ha just åtminstone PR4 i toolbar PR. Det har aldrig varit lättare än nu. Socialt osäkra personer kan också känna behov av högt PR. I vissa situationer kan det även för säkra personer vara viktigt. För SEO-konsulter kan det vara viktigt då vissa kunder kan uppfatta PR på ett SEO-företags hemsida som en indikation på vad de kan.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat