Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-29, 13:40 #6
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Nerix Nerix är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 398
Kanske får ta mig en funderare. Tänkte mer i dessa banor; istället för att betala en person en fast timkostnad så får personen en större slant för jobbet baserat på hur bra jobbet gjorts.

Fick en offert från ett företag som jobbar med just de här och där låg arbetsinsatsen på c.a 7h. Vilket, givet att företaget som tar på sig arbete vet vad dom sysslar med, är bra mycket mindre än provisionsersättningen enligt ovan.

Samma sak tänker jag är applicerbart på vilket jobb som helst. Om jag tas in för att göra ett jobb och får X i ersättning så finns alltid chansen att inkomsterna som resultat av jobbet drar in X*c, där c > 1, men inte får jag någon större ersättning för de.

Valde iaf tillslut att anlita en konsultfirma som håller på att utföra jobbet för mig för runt 8k, vilket är mycket mindre än vad jag skulle betalat enligt ovanstående modell.

Tanken var inte att lura någon utan erbjuda en hög ersättning i relation till jobbet, just för att motivera ett väl utfört jobb, men tänkte kanske lite fel där. Ledsen för de.
Nerix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat