Visa ett inlägg
Oläst 2021-09-11, 04:32 #5
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Tack för feedback, är en riktig "speciell" människa detta.

Jag märkte det först när jag avslutat arbetet och bad om resterande hälften, han vägrade betala, han sa det inte var klart fast jag demonstrerade allt i person, fick tigga, sjönk riktigt lågt. Jag sa "snälla".

Han hotade polisanmäla för att jag inte gjorde ytterligare gratis arbete han ville, programmering som skulle ta tid, sånt som kostar 1500Kr i timmen om han anlitat någon annan.

Han sa till mig "Det här är min sista varning, annars kontaktar jag polisen".

Jag svarade: "Om du vill gå till polisen så gör du det, jag arbetar inte gratis."

Han svarade: "Ingen påstår du skall arbeta gratis, du har redan fått betalt för vad som ingår i vår överrenskommelse men du uppfyller inte din del av vårt avtal och det är att bygga en fullständig hemsida som genererar avkastning för mig. Hittils har jag inte tjänat något alls. Jag vill att du betalar tillbaka allt och återställer min gamla hemsida, jag vill inte samarbeta med dig längre."

Jag svarade: "Jag kan inte betala tillbaka för arbete jag utfört, då får du polisanmäla."

Det finns inget avtal att tala om som han säger då allt är muntligt och då är det endast hemsida och inget om att generera avkastning för honom.

Det är en fysisk verksamhet, trots att det inte ingick gjorde jag SEO och han är etta på google.

Inte nog med att han ville ha pengarna tillbaka (under 5000Kr) så kräver han att jag skall återställa hans gamla hemsida, trots att allt han gjorde var att ändra namnservrar och jag har inget med det att göra.

Han ville i efterhand ha en avancerad integration, jag ringde en massa företag i England och Sverige för att hjälpa honom med det han ville gratis, jag gjorde arbete värd över 30 tusen minst och la ner allt för mycket tid.

Han tackade till och med mig via mail att han fått 20% fler beställningar och nu pratar han om att han inte genererat något via hemsidan trots att det är enbart fysisk verksamhet och han är etta på google.

Det slutade med att jag gjorde klart det han ville idag (gratis), han blev nöjd, men en minut senare började han skriva om ytterligare arbete.

Jag tänker nu har jag gjort mitt, det verkar som jag är för snäll och han utnyttjar det.

Jag kontaktade polisen via mail idag och frågade om jag begår något brott och om råd, att han hotar med polisanmälan om jag inte gör gratis arbete.

Finns inget han har att komma med, inga avtal eller så. Tvärtom har jag skriftlig bevis på att han är nöjd på ökad försäljning.

Vissa människor är bara avskyvärda, jag gav honom en mycket bättre hemsida och sänkte årliga utgifterna med över 4000Kr!

Det är en ny verksamhet som har med hemsidor att göra och jag ville ha referens därför tog jag en billigare kund.

Har lärt mig min läxa, framöver får de kryssa för en bra villkor/avtal på hemsidan, där det tydligt framgår att allt extra kostar pengar och att vi inte kan betala tillbaka.

Han sa han fick 20% fler beställningar tack vore mitt arbete, enligt mina låga beräkningar har jag ökat hans årliga omsättning med minst 300,000Kr per år (större verksamhet). Men här sitter han och behandlar mig som "sk**" trots att jag tog under 5000Kr.

Om han begär mer arbete igen tänker jag säga "ring polisen, stör du mig igen anmäler jag dig för trakasseri", nu får det vara nog.

Jag förstår mig inte på dessa människor, han har allt att vinna på att vara snäll mot mig, istället hotar han med absurda polisanmälan för att tvinga mig att göra saker.

Jag borde kanske höja mina priser för hosting endast för honom när ett år gått och skicka en faktura, betalar han inte är det bara att stänga ner sidan Inte snällt men han förtjänar det.

Det är en yngre man som tagit över pappans stora verksamhet och gillar att ge order till folk, ingen som har kämpat i arbeslivet så att säga, därmed attityden att behandla andra som mindre värda.

Senast redigerad av Lindalicious den 2021-09-11 klockan 04:40
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat