Visa ett inlägg
Oläst 2021-06-18, 18:55 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Ni som driver hosting, fokusera på dessa:
- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
- Ha cpanel, iallafall som alternativ för oss som vill ha det.
- Ha gratis SSL som förnyas automatiskt (let's encrypt)
- Inga gränser på domäner på shared hosting.
- Inga inode begränsningar (Finns bara en som har det i USA, så finns möjlighet här)
- Bra support 24/7, namecheap har ingen telefon support med toppen snabb chat support och det funkar fint.
- Ha billiga domäner med billig förnyelse, själv får jag extra billigt special pris för jag har många domäner på namecheap. (uppskatta kundlojalitet)

Om ni erbjuder allt ovan är det inte så svårt att växa, bara att lägga in era annonser på webhostingtalk forum och ha blakcfriday deals, plus massa kampanjer som dyker upp på kupongsidor.
Tänkte svara på dina punkter vad gäller EgenSajt:

- Ha åtminstone samma innehåll som amerikanska hosting bolag.
Vet inte vilket innehåll du tänker på?

- Ha cpanel, iallafall som alternativ för oss som vill ha det.
Cpanel är som vi ser det, inget bra alternativ, speciellt inte sedan de chockhöjde priset med hundratals procent. Sedan har inte cpanel något bra stöd för lastbalansering och redundans samt för varnish cache och SeoIP. Vi har en egenutvecklad kontrollpanel och jag vet ingen kund som klagar och tycker att den är sämre än cpanel.

- Ha gratis SSL som förnyas automatiskt (let's encrypt)
Det har vi och det har de flesta svenska webbhotell vad jag vet.

- Inga gränser på domäner på shared hosting.
Ingen bra idé generellt. En kund med 2-300 domäner ska inte betala lika mycket/lite som en kund med 1 liten hemsida. De flesta webbhotell motverkar sådana konton, inte minst med begränsningar i cloudlinux som kommer göra webbsidorna långsamma. Generellt vill inte webbhotell ha kunder med alltför många webbsidor som drar mycket cpu och kraft.

- Inga inode begränsningar (Finns bara en som har det i USA, så finns möjlighet här)
Det de flesta cpanel webbhotell har sådana begränsningar faktiskt Men inte vi.

- Bra support 24/7, namecheap har ingen telefon support med toppen snabb chat support och det funkar fint.
Få webbhotell i Sverige erbjuder detta, inte ens Loopia som är störst erbjuder detta. De flesta inkl. oss har 8-21 eller liknande. Om allt fungerar som det ska och man kan göra allt själv via kontrollpanelen med en hyffsad kunskapbank så behövs ju inte support. 9/10 ärenden hos oss är saker som kunden själv kunde ha tagit reda på och löst själv.

- Ha billiga domäner med billig förnyelse, själv får jag extra billigt special pris för jag har många domäner på namecheap. (uppskatta kundlojalitet)
Där kan jag glatt berätta att vi på EgenSajt är klart billigast på förnyelser och erbjuder mängdrabatt på 8%

Generellt ser jag att du jämför hosting i USA med den vi har i Sverige, och det tror jag är väldigt svårt. Förutsättningarna här är betydligt sämre än i USA med en extremt mindre kundvolym och annat än i USA. Konkurrensen är också extremt mycket större i USA.

Senast redigerad av Danielos den 2021-06-18 klockan 19:08
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat