Visa ett inlägg
Oläst 2013-06-26, 16:30 #5
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Kul!

Jag är intresserad av fördelarna (lämna dock gärna skattediskussionen utanför) med att jobba från t.ex. Indien. På vilka sätt berikar det ditt liv att sitta där nere istället för i Svedala. Kan tycka som en fråga med självklara svar men alla tycker ju olika och det skulle vara intressant att få höra vad du själv tycker :-)
Klimatet här är underbart. Det är varmt och skönt året om.

Maten här är oerhört god. Inte bara den indiska maten, det finns gott om restauranger med mat från alla delar av världen, och det kostar betydligt mindre än hemma.

Eftersom Goa är en ganska populär turistdestination finns det oproportionerligt bra uteliv jämfört med hemma i Sverige.

Goa har väldigt fin natur och fantastiska vägar. Jag åker mycket MC. Det finns också väldigt många stränder på den ca 12 mil långa kustremsa som Goa har. Oavsett om du vill till en stor klubb eller ett litet beach-shack på en relativt öde strand så går det att gå tag på.

I stora drag känns livet här nere mycket mer bekymmerlöst än i Sverige. I Sverige upplever jag att jag är mer stressad och har mindre tid över till att njuta av livet. Man vaknar, går till kontoret, sen hem och det är mörkt och man somnar. Jag mår oerhört mycket bättre psykiskt här.

Allt är sjukt mycket billigare här. Om man är här på semester är boende inte så extremt billigt, men om man hyr på lång tid så kan man få VÄLDIGT mycket för pengarna.

En kompis skaffade precis en 175 kvadratmeter stor lägenhet i ett gated complex med 24h security och fin pool. Två sovrum och vardagsrum, kostnad ca 2700 kronor i månaden.

Lite övriga priser
----
En öl på en klubb - 10 kronor
En öl på ett beach-shack - 6 kronor
Kaffe och macka på lokalt ställe - 5 kronor
Latte på ett "ritkigt" cafe - 12 kronor
Frukostbuffet på 5-stjärningt hotell - 100 kronor
Bio - 20 kronor
4 mbit internet - 170 kronor i månaden
Coca cola - 3 kronor
Te - 1 krona
Hyra scooter 1 dag - 18 kronor
Köpa en Royal Enfield - 20 000 kronor

Vad jag saknade när jag flyttade ner var ett socialt sammanhang, träffa andra i min branch. Jag startade en grupp på meetup.com för webbfolk och på vårt första meetup blev vi strax över 30 deltagare.

Det finns en lång lista med saker som är dåliga här också. Men dom bra sakerna väger betydligt mycket tyngre.

Det bästa med att jobba från Indien är att man är i Indien när man slutar jobba.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat