Visa ett inlägg
Oläst 2008-08-27, 16:25 #19
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by Jacob Loven@Aug 27 2008, 15:10
Hej Wojt,

Vad tråkigt att du upplever att vi inte gett dig ett tydligt svar på detta tidigare. Jag vill passa på att vara extra tydlig så även andra som kanske undrat om detta får svar, jag vill även poängtera att vi inte har ändrat i villkoren gällande detta. Tidigare har det varit möjligt att frysa en faktura utan att avgifter tagits ut, en funktion som tyvärr togs bort av säkerhetsskäl. Vid makulering har det alltid tagits ut avgifter.

Våra transaktionsavgifter består av en fast avgift och en procentuell avgift. Dessa tas ut när en faktura har aktiverats i vårt system. Precis som vid en korttransaktion kvarstår dessa avgifter vid en makulering/returnering av ett köp. Det kan kännas att dessa avgifter är onödiga, men sanningen är att vi har kostnader förknippade med varje transaktion såsom kreditupplysningar, bedrägerihantering och kundtjänst-samtal vare sig den är fullföljd eller makulerad. Vid returer och makuleringar ökar vår kundtjänstbelastning då många konsumenter ändå hör av sig till oss för att försäkra sig om att returen är gjord.

Hoppas detta ger dig en tydligare bild varför våra avgifter tas ut trots att fakturan makulerats.

Med vänliga hälsningar
Jacob Lovén
Kreditor Europe AB
08-120 120 23
Tack för klargörandet.

Jag förstår att ni har kostnader. Om du dock jämför kreditkort så är det 3 kr i avgift mot ca 30 kr (eller mer) för en faktura.

Känns givetvis surt att vi skall stå för alla kostnader i sådana sammanhang, men jag antar att det är något man får leva med...
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat