Visa ett inlägg
Oläst 2013-01-22, 15:12 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Inte mycket bättre än att skapa ett eget, anpassat CMS för en enkelt presentationssida med få undersidor för att debitera stora pengar för utveckling och sedan uppdateringar ... pumpa kunden på massor av pengar.

Med ditt resonemang så skall man i alla fall inte använda några alls sysmet med öppen källkod, baserade på kända serverspråk eller liknande ...

Bara köpa en sådan till kunden, lägga på en fin marginal och skicka ut de till närmaste torg/shoppingcentra. Det är i alla fall 100% mot hackare
Jodå, visst kan man använda öppen källkod och Wordpress, jag menar bara att man måste tänka ett steg längre och inse att det inte är lösningen på alla problem - de har slängt upp en billig skitsajt utan att anstränga sig. Varför skulle de då anstränga sig för mig som kund eller erbjuda mig kvalitet? Det finns åtskilliga exempel på när man använder Wordpress trots att det är helt fel väg att gå.

Det finns också en annan aspekt i det hela. När jag besöker ett företags webbplats och ser att de byggt den på Wordpress så tänker jag direkt att det inte verkar vidare seriöst. Det blir McDonalds vs. en riktig restaurang. Då väljer jag 99 gånger av 100 den riktiga restaurangen.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-22 klockan 15:16
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat