Visa ett inlägg
Oläst 2012-01-23, 10:55 #1
ag73 ag73 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 12
ag73 ag73 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 12
Standard Rättighet samt eventuellt pris

Hej, jag har ett domännamn.se som jag haft i ca 5-6år. Jag använder det inte till något speciellt just nu men har gjort och kan tänka mig att återuppta aktivitet i framtiden.

Nu har jag blivit kontaktad av ett tyskt bolag som säger sig vara intresserade av mitt domännamn. De har verksamhet i flera EU-länder och det verkar nu som att de har planer på att etablera sig på den svenska marknaden.

Jag har inte fått något erbjudande än, och inte heller några hot eller löften för den delen.

Mina frågor är följande, kan jag bli fråntvingad domännamnet, eller är det jag som har rättigheterna till det trots att det andra bolaget som vill ha det är mycket större än mitt samt att jag idag inte driver någon verksamhet med det domännamnet?

Bolaget som är intresserat av namnet omsatte ca 400M SEK. Vad tror ni jag kan få för domänen baserat på den infon? Förstår att det är många faktorer som spelar in här men det är enbart denna infon jag kan lägga ut och skulle uppskatta om någon hade möjlighet att svar, åtminstone vad gäller rättighetsfrågan, värdering förstår jag att det kan vara svårt att göra på den bristfälliga informationen.
ag73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat