Visa ett inlägg
Oläst 2017-04-11, 10:17 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 1 035
Standard Bli av med spam på webbhotellens mejlkonton

Jag kör i princip enbart Google-kopplade mejlkonton i mitt företag och använder då Google Apps. Jag har i princip aldrig något spam då.

I vissa fall behöver jag dock ha konton som är kopplade till andra domäner som direkt ligger på webbhotellens mejlkonton och där är det mycket mer spam som slipper igenom. En del av detta fångas upp av mitt mejlprogram men inte allt.

Jag har löst detta genom att skapa ett Gmail-konto som suger in alla mejl från webbhotellet och sedan Imap-ar jag det till min dator. Det funkar rätt bra men är lite långsamt (Gmail synkar bara nu och då).

Nu skulle jag göra motsvarande lösning för min flickvän som har högre krav på snabba mejl. Hon får också väldigt mycket spam som inte webbhotellet (Glesys) klarar av att filtrera. Lösningen med Gmail funkar inte då hon ofta får mejl från kunder som måste fås blixtsnabbt.

Jag vet att med Google Apps går detta att lösa bättre men då kostar det 5 Euro/månad. Det är ju en lösning men finns det någon bättre lösning som filtrerar spam, är gratis och snabbt?

Korfattat alltså: Givet hennes domän (som ligger på Glesys) och dit hon får sina mejl. Hur kan hon filtrera spam-mejl bättre redan på servern så att hon slipper spam i både dator och mobil (problemet är främst i mobilen)?

Senast redigerad av clirre den 2017-04-11 klockan 10:20
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat