Visa ett inlägg
Oläst 2008-10-06, 15:49 #106
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Borde man då inte kontrollera vart länkarna kommer ifrån, i o m ditt starka uttalande tidigare i tråden?

/Patrik
Nej, tyst nu! Är så trött på att läsa alla dina onödiga kommentarer på seo-forum och här. Kan du inte bara vara tyst? Vad är egentligen ditt problem? <_<
För det första vill jag säga att MrWize är en av de få personer som jag tycker bidrar med något vettigt till den här diskussionen. Just all dubbelmoral i seo-branschen.

Sen förstår jag inte riktigt vad som är "oetisk seo". Ok, att spamma folks bloggar är oetiskt, oetiskt för att man skräpar ner i folks bloggar, men oetiskt mot Google? Va?

Men det bl.a. MrWize diskuterade var Jajjas "Spam-bloggar", inte "Blogg-spam".

Blir seo oetiskt när man inte följer Googles riktlinjer? För det första har man inte ingått någon form av avtal med Google, det är Google som väljer att indexera min sida. Inte tvärtom. Det Google försöker göra med sina riktlinjer är att styra hur internet ska byggas för att det inte ska "störa" deras algoritmer. Och jag måste säga att det går bra, i var och varannan debatt om seo pratas det om Googles riklinjer som om de vore lag och som om det vore brottsligt att inte följa dem.

Och om vi dyker in i ämnet "Spam-bloggar" igen. När blir en blogg spam? De bloggar Internet Sweden länkade till gav mig inte särskilt mycket, men det finns hundratusentals bloggar där ute som inte ger mig ett dyft. Det kan vara allt från att de är dåligt skrivna eller för att ämnet helt enkelt inte intresserar mig. Men vem är det som ska avgöra vad som är "vettiga bloggar"? Staten? En tillsatt bloggkommission? Google? Och vad ska hända med bloggar som anses ovettiga eller spamiga?

Nej, om Google inte vill att deras sökresultat inte ska gå att påverka så får de utveckla sina algoritmer, inte försöka bestämma hur internet ska utvecklas.
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat