Visa ett inlägg
Oläst 2009-04-05, 14:00 #18
Albax Albax är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Albax Albax är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 79
Nu i helgen har jag i alla fall fått veta var gränsen går för vad Loopias servrar pallar med.

Jag har en sida där hockeyföreningar kan lägga ut resultat och statistik från sina cuper. Nu i helgen spelas tre cuper och jag har därför minst sagt en spik i besökarantalet. I går kväll runt 21 så fick jag ett sms av en användare som var bekymrad över att sidorna gick segt och för det mesta inte kunde laddas alls. Det visar sig att det är databasen som inte klarar av tillräckligt många uppkopplingar. Jag ringde loopia direkt när de öppnade i morse och fick veta att databasen endast klarar av 15 samtidiga anslutningar per användare, så lösningen var visst att skapa fler databasanvändare och rulla mellan dessa när webbsidorna ansluter till databasen. Den biten tycks alltså vara löst nu - tillfälligt i alla fall, tyvärr verkar inte heller webservern orka med. Även mina statiska html-sidor tar nämligen lång tid att ladda, och allt som oftast möts man av "Service Unavailable". Jag ringde igen till Loopia, och fick svaret att teknikerna kollar på det när de kommer imorgon. Då är det tyvärr för sent för mig, då den absoluta toppen av besökare lär vara ikväll runt 18:00 när cuperna har sina finaler.

I går hade jag ~22 000 sidvisningar enligt Google Analytics (dvs lyckade sidvisningar, hur många som inte visades kan jag bara gissa). Tror ni det börjar bli dags även för mig att lämna webbhotellsvärlden och gå över till en VPS eller så istället, eller tror ni det kan bli bättre hos en annan leverantör?
Albax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat