Visa ett inlägg
Oläst 2007-09-18, 18:18 #3
viper02 viper02 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 15
viper02 viper02 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 15
Citat:
Originally posted by Peter@Sep 18 2007, 08:27
Den enda som kan svara riktigt på det är du själv.. Vad du betalar för är helt och hållet beroende på vad det finns för folk i inkubatorn. Titta därför på affärsutvecklarnas bakgrund och även på vad det finns för liknande bolag i inkubatorn. Finns det någon med bakgrund inom försäljning på webben så har du givetvis hittat helt rätt, annars är det rätt vanligt att den äldre generationen har stenkoll på hur saker och ting "ska" gå till traditionellt sett, men det kan vara svårt att applicera detta på webben. I och med att du inte har startat ännu så kan det även vara intressant med kompetens inom marknadsföring, även där är det lite speciellt med web.

Fördelen rent generellt med en inkubator är att du har fokus på dig hela tiden, många företag växer klart snabbare i en inkubator än de hade gjort annars, mycket pga av att det alltid finns någon att fråga. Samtidigt är det en utgift som kanske inte alltid är så lätt att betala innan man har pengar som rullar in.

Slutligen, får man vara nyfiken och fråga vilken inkubator det gäller?
Ja du har helt rätt i det du skriver.
Det känns helt rätt, därför ska jag nog skriva på avtalet.

Men eftersom jag inte har en aning om hur ett inkubatoravtal "brukar" vara upplagda och inte har någon i min närhet som jag kan fråga.
Så ville jag gärna höra med någon på detta forumet som har koll om avtalet verkar "ok och rimligt".

Tyvärr vill jag inte nämna inkubatorbolagets namn här, i avtalet står det att jag skall behandla all inforamtion jag erhållet direkt eller indirekt ifrån avtalet "strikt konfidentiellt", så vill inte skriva mer än jag skrivit om avtalet här...
viper02 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat